در اعتراض به نسل کشی هزاره ها
حاجی عنایت الله علی زاده  حاجی عنایت الله علی زاده

 

 اعلامیه ی اعتصاب غذائی  فعال اجتماعی و فرهنگی  جامعه ی هزاره در پیشروی تعمیر پارلمان کشور شاهی هالند

جامعه ی هزاره  مقیم کشور پادشاهی هالند باورمند است که  پارلمان، حکومت و مردم بشر دوست هالند یگانه کشور جهان است که از داعیه ی حقوق بشر در تمامی نقاط دنیا حمایت و پشتیبانی می نمایند و بدین منظور محکمه عالی علیه جنایات جنگی در شهر لاهه کشور هالند قرار داشته و تمامی دوسیه های ناقضین حقوق بشر درین محکمه عالی مورد بازپرسی قرار داده میشوند. مردم جهان بخوبی اگاه اند که بیش یک قرن است که هزاره ها در ممالک پاکستان و افغانستان نسل کشی و قتل عام میشوند و بخصوص در طی مدت هشت سال اخیر هزاره های مقیم شهر کویته ی پاکستان بار ها بوسیله تروریستان بین المللی وافراطیون وابسته به القاعده قتل عام میگردند.

گرچه برخی از ممالک بشر دوست از جمله پارلمان بریتانیا چند ماه پیش جهت محکوم نمودن نسل کشی هزاره ها در جهان و کویته ی پاکستان سمیناری را در شهر لندن برگزار نموده بودند  و طی سخن رانی ها نسل کشی هزاره را بشدت محکوم کرده و نهاد های مدافع حقوق بشر مطالبه نمودند تا ناقضین انرا به پنجه قانون بسپارند.

من به نمایندگی از جامعه ی هزاره هالند از پارلمان و حکومت بشردوست و یگانه مردمان مدافع حقوق بشر در جهان گلایه دارم که با وجود تداوم نسل کشی هزاره ها در کویته ی پاکستان تا هنوز صدای اعتراض بلند نکرده و این جنایت بشری را محکوم نه نموده است، توقع من از پارلمان کشور شاهی هالند این است تا این جنایت بشری نسل کشی هزاره ها در کویته پاکستان را محکوم کرده و صدای اعتراض من و دیگر مردمان  هزاره ی جهان را به گوش جهانیان رسانیده و دین انسان دوستانه ی خود ها را ادا نمائید.

 نسل کشی اخیرهزاره‌ها در کویته پاکستان، که جان بیش از ده ها انسان بی‌گناه به شمول دهها تن از زنان و کودکان را گرفت  که این حادثه به فاصله نه‌ چندان زیادی از فاجعه پیشین در شهر کویته روی می‌دهد که در یک روز بیش از صد قربانی برجای گذاشت و خانواده ‌های بسیاری را عزادار کرد، پیام روشن برای همه ‏ی جهانیان است که این  حیوان ‏صفتان، به هیچ انسانی رحم نخواهند کرد. این گروه، خطرناک ‏ترین گروه‏های تروریستی در جهان است و با هیچ در دوستی و صلح و امنیت، سر سازگاری ندارند.

هزاره­ها به عنوان یکی از بزرگترین گروه­های قومی افغانستان با پیشینه­ ای چند هزار ساله از اصالت بومی برخوردار بوده، هزاره­های کویته ی بلوچستان  پاکستان بخشی از همان تبعیدیان این قوم ­اند که صد سال پیش برای نجات جان­شان به هندوستان وقت پناه بردند؛ بخش‌هایی که بعد از تشکیل پاکستان در 1947 میلادی و جدایی آن از هند جزو قلمرو آن شد.  در دوران امیر عبدالرحمان، پادشاه مستبد افغانستان، در دهه­ 1890 هزاره ها بطور سیستماتیک در معرض نسل کشی، قرار گرفته  و بیش از 60 درصد نابود شدند، هم چنان  در دوره ی طالبان قتل عامهای مزار شریف، بامیان و یکاولنگ را در سالهای 99-1998  نیز بر هزاره­ها تحمیل کردند؛ قتل ­عامهایی که محکومیت شدید از سوی سازمانهای مدافع حقوق بشر را نیز به دنبال داشت. در همین راستا، طالبان تندیسهای عظیم بودا را در ولایت بامیان، با هدف زدودن هویت تمدنی و تاریخی هزاره­ها، با خاک یکسان کردند.

من به نمایندگی از کافه از هزاره‏ها از مردم، پارلمان  و حکومت پادشاهی هالند میخواهم  که صدای  اعتراض ما رابه سازمان ملل متحد، سازمانهای مدافع حقوق بشر، اتحادیه اروپا، پارلمان اروپا و همه افراد و نهادهایی را که به دموکراسی، ارزش قایل‌اند، رسانیده  که وجدان‌های بیدار بشری را فرا خوانند تا مانع کشتار هزاره‌های کویته گردیده وبردولت پاکستان فشار وارد نمایند که اقدام عاجل و قاطع برای اجتناب از تکرار فاجعه نسل‌کشی هزاره‌ها در این کشور شوند وبار دیگر هشدار می‌دهم  که نسل کشی هزاره ها زمینه تاخت‌ و تاز حلقات بنیادگرا را وسیع ‌تر خواهد ساخت و اقلیتهای آسیب‌پذیر قومی و مذهبی را در افغانستان و پاکستان بیشتر در معرض خطر قرار خواهند داد. من اعتصاب  و اعتراض خود را  الی برآورده شدن خواسته های مان توسط مراجع مربوط ادامه خواهیم داد.          با احترام

شروع اعتصاب غذائی روز دوشنبه ساعت دوبجه بعد از ظهر

هجده- فبروری 2013  میلادی پیشروی تعمیر پارلمان هالند

 

 

 

 

 


February 20th, 2013


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها